Enhet
- Individ- och familjeomsorgen
- Telefon: +4656016234
- E-post: ifo@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 32. Sociala avdelningen
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Rådgivning och jourer
Har du eller någon i din närhet
blivit utsatt för något?
På denna sida hittar du information
om vilken hjälp som finns att få
och telefonnummer du kan ringa.
Kommunen ska se till att barn och
deras familjer har det bra.
Enheten för barn och familj ger stöd
och behandling till barn från 0 till 20 år
och deras familjer.
Du som är ung
och även du som är förälder
kan tala med oss.
Är du orolig för en kamrat
kan du tala med oss.
Vi har tystnadsplikt.
Vi får inte berätta för någon annan
om det du berättar för oss.
Anmälan och utredning
Om någon anmäler till oss
att barn mår dåligt
ska vi göra en utredning står det i Socialtjänstlagen.
När vi gör en utredning talar vi om det för föräldrarna.
Utredningen är sekretesskyddad.
Ingen annan får läsa den.
Vill du tala med oss på enheten för barn och familj
kan du ringa till kommunens växel
på telefonnummer 0560-160 00.
Viktiga telefonnummer
När det är akut, ring telefonnummer 112 till SOS Alarm.
Ambulans
Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp
ska du ringa telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom, ska du ringa din familjeläkare.
Räddningstjänst
Om det brinner ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom men du vill prata med
räddningstjänsten ring telefonnummer 0560-160 00.
Polis
Om du snabbt behöver prata med polisen
ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom men du vill prata med
polisen ring telefonnummer 114 14.
BRIS
BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.
Ring till BRIS på telefonnummer 116 111.
Om du blivit slagen, finns det mer hjälp att få.
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor som har blivit slagna
och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren på telefonnummer 0560-146 44.
Om du snabbt behöver prata med polisen, ring telefonnummer 112.
Kvinnofridslinjen
Kvinnofridslinjen når du på telefonnumret 020-50 50 50.
Den är öppen dygnet runt.
Samtalet är gratis.
Du kan få en tolk på de flesta språk.
Har du blivit slagen?
Det finns hjälp att få om du blivit slagen.
Här kan du läsa mer.
Här hittar du fler kontaktuppgifter för akut hjälp.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

