• Tekniska avdelningen
  • E-post: tekniska.avdelningen@torsby.se
  • 10. Tekniska avdelningen
  • Besöksadress: Nya Torget 2, Torsby (Snickaren)

• Evelina Palm
  • Stadsarkitekt/Planchef
  • E-post: evelina.palm@torsby.se
  • Besöksadress: Nya Torget 8, Torsby
  • Urban Hallström
  • Arbetsledare tekniska
  • E-post: urban.hallstrom@torsby.se
  • Besöksadress: Bergebyvägen 25, Torsby

Allmänna lekplatser i Stöllet och Sysslebäck

Här finner du en lista av alla allmänna lekplatser i Stöllet och Sysslebäck. För varje lekplats finns lite information och adress till var den ligger och länk till en karta.

Klicka på namnet för att komma direkt till respektive lekplats, eller skrolla på sidan för att läsa mer om samtliga lekplatser.

Stöllets lekplats

Stöllets lekplats ligger i mellan Stöllets skola och kyrkan, i södra delen av Stöllet. Alla som vill är välkomna dit för att leka.

Under hösten 2021 behövde kommunen ta bort en del lekutrustning på Stöllet lekplats på grund av säkerhetsskäl. Det pågår ett arbete för att byta ut utrustningen.

Här finner du Stöllets lekplats på kartan

Bilden visar en rutschelkana.

Välkommen till Stöllets lekplats.

Stölletskolans lekplats

Stölletskolas lekplats ligger vid Stöllets skola, i södra delen av Stöllet. Alla som vill är välkomna dit för att leka när skolan är stängd.

På skolgården finns möjligheter till bollsport och olika lekar. Sittmöjligheter finns i form av bänkar och bord.

Här finner du Stölletskolans lekplats på kartan

Bilden visar en skolgård med bollplan av asfalt.

Välkommen till Stölletskolans lekplats

GA-hallens lekplats

Lekplatsen ligger vid GA-hallen och Sysslebäcksbadet samt vid Vildmarkscenter Sysslebäcks Stugby & Fiskecamping, i södra delen av Sysslebäck. Alla som vill är välkomna dit för att leka.

Lekplatsen består av en sandyta med utrustning i form av bland annat lekställningar och rutschkanor. Toalett och andra faciliteter finns vid GA-hallen.

Här finner du GA-hallens lekplats på kartan

På bilden visas en lekplats i sand med olika lekredskap och klätterställningar.

Välkommen till GA-hallens lekplats.

Kvistbergsskolans lekplats

Lekplats ligger vid Kvistbergsskolan, i södra delen av Sysslebäck. Alla som vill är välkomna dit för att leka när skolan är stängd.

På skolgården finns bland annat sandlåda, rutschkana, linbana och fågelbogunga. Sittmöjligheter finns i form av bänkar och bord.

Här finner du Kvistbergsskolans lekplats på kartan

På bilden visas en rutschkana i närbild, längre bort syns en sandlåda och ett bänkbord.

Välkommen till Kvistbergsskolans lekplats.

Innehållsansvarig: Evelina Palm