[ARKIVMATERIAL]
Sidan kan innehålla uppgifter som blivit inaktuella.

Vi är Stjerneskolan

Stjerneskolan är en modern gymnasieskola där det i dag går ca 500 elever på de 8 nationella program vi erbjuder på ungdomsgymnasiet samt introduktionsprogrammen.

Vi erbjuder idag också individuellt program på anpassade gymnasieskolan. Närmare 250 komvuxelever går på Stjerneskolan inom teoretiska studier, grundvux, yrkesvux, distansutbildning och SFI.

Våra idrottsinriktningar kallas Torsby idrottsgymnasium. Vi är riksidrottsgymnasium (RIG) för längdåkning och skidskytte.

Vi kan också erbjuda utbildningar med inriktning mot:

• alpin skidsport
  • skicross
  • längdåkning
  • skidskytte
  • fotboll
  • MTB

- allt detta som nationellt godkänd idrottsutbildning (NIU).

Vi erbjuder också fordons- och transportprogrammets tävlingsmekanikerutbildning med riksrekrytering.

Riksintag är det också på Industritekniska programmet.

Skolan har elever från många kommuner i Sverige, samt ett flertal elever från andra länder, främst Norge. Därför är Stjerneskolan en av Värmlands största gymnasieskolor! Skolan har fått sitt namn efter Torsbyskalden Oscar Stjerne.