Torsby sommarskidskola

15:e till 18:e juni är det återigen dags för vår populära sommarskidskola. I år för dig som är född 2009, 2010 och 2011.

Under fyra dagar blir det en blandning av träningspass, som utvecklande skidåkning i Torsby skidtunnel, löpning och styrka. För skidskyttar ingår så klart även flera skjuttillfällen.

Laktattest i testlabbet för födda 2009

För deltagare som är födda 2009 erbjuds laktattest i testlabbet vid Torsby Skidtunnel & Sportcenter. Via puls- och laktatmätning i samband med löpning på rullband får du veta dina pulszoner för att kunna optimera din träning.

Förutom att träna och få instruktioner av tränare inom längd och skidskytte på Torsby idrottsgymnasium är det också många roliga aktiviteter med vänner.

– Det är ett toppentillfälle att få varierade pass i kombination med att ha kul med nya och gamla kompisar. Dessutom får deltagarna inblick i hur det fungerar på ett idrottsgymnasium, säger Tobias Arwidson, skidskyttetränare vid Torsby idrottsgymnasium.

Anmälan öppnar 15:e mars

Du kan anmäla dig till Torsby sommarskidskola mellan den 15:e mars och 15:e april via länken längst ner på denna sida.

Lägret kostar 3 900 kronor och då ingår helpension på vandrarhemmet Valbergsängen samt tunnelkort. För födda 2009 är också laktattestet inkluderat i priset.

Antalet platser är begränsat till 80 och utifrån det gäller först till kvarn.

Kontaktpersonen inom längdskidor är Linda Bengtsson. E-post: linda.bengtsson@edu.torsby.se tfn: 070-235 02 20.

Kontaktperson inom skidskytte är Jonas Eriksson. E-post: jonas.eriksson@edu.torsby.se tfn: 070-221 80 48.

Betalning:

Fakturan på 3 900 SEK skickas ut via post i slutet av maj och ska betalas i slutet av juni.

Återbud
Skolan behåller alltid 500 SEK, för adm. kostnader. Vid återbud efter 15:e maj behåller skolan hela avgiften. Undantag gäller vid skada eller sjukdomsfall, då återbetalas hela avgiften minus 500 SEK, mot uppvisande av läkarintyg från allmän vårdinrättning som styrker oförmågan att deltaga. Intyget skall ha inkommit till oss en vecka innan start av Torsby sommarskidskola 2024. För elev som påbörjat sommarskidskolan, men inte fullföljer veckan sker ingen återbetalning.

Ordningsregler

Det är viktigt för oss att alla känner sig välkomna, trivs och är trygga på lägret. Därför har vi tillsammans alla ansvaret att måna om varandra. Alla ska hjälpas åt i gruppen och se så att ingen är ensam.

Som deltagare på Torsby sommarskidskola förväntas du följa våra ordningsregler. Här läser du om ordningsreglerna Pdf, 130.1 kB..

Välkommen med din anmälan!

Anmälan till Torsby sommarskidskola 2024

Innehållsansvarig: Linda Bengtsson