Idrottsgymnasium

På Torsby idrottsgymnasium finns det sex olika idrottsinriktningar.

För dig som är idrottselev

Stjerneskolan har både RIG - Riksidrottsgymnasium och NIU - nationell idrottsutbildning. De idrotter som är RIG är längdskidor och skidskytte. Dessa inriktningar finns även som NIU tillsammans med alpint, fotboll, mountainbike och skicross.

Närheten är vår styrka

Torsby är en idealisk ort för att satsa på idrott. Träningsspår går direkt från skolan till Torsby skidtunnel & Sportcenter med sin kuperade terräng. Där finns det bland annat en asfalterad rullskidbana och ett sex kilometer långt elljusspår. Flera cykelleder utgår från samma område. På vintern är det möjligt att åka skidor på många mil välpreparerade skidspår. Där ligger även Torsby skidtunnel som ger unika möjligheter till skidåkning året om.

Friidrottsarena, badhus, idrottshall och konstgräsplan är också belägna bredvid skolan.